radio

Free Shoutcast HostingRadio Stream Hosting

Thursday, June 28, 2012

Koleksi 1 hari 1 petua di SSLfm oleh Anyama Blangkas (siri 1)

CARA MUDAH TANGGALKAN KUTIL

permukaan kulit yang berkutil sudah pasti mencacatkan penampilan diri,satu cara mudah mengatasinya ialah dengan mengisar atau menumbuk nenas dan daun limau purut sampai lumat,kemudian sapu pada tempat yang di tumbuhi kutil,amalkan dua atau tiga kali seminggu..... hasilnya insya ALLAH kutil akan tanggal dengan sendirinya.....
SELAMAT MENCUBA......




MELAMBATKAN TUMBUHNYA UBAN

Untuk melambatkan pertumbuhan uban,ambil sepuluh helai daun buluh dan potongkannya menjadi halus, tumbuk daun buluh tersebut sehingga lumat,kemudian sapukan pada seluruh rambut anda,jika di amalkan dalam tempoh seminggu sekali, insya ALLAH rambut akan lambat beruban,dan dapat menghitamkan lagi rambut anda.
SELAMAT MENCUBA.....




LIMAU PURUT HILANGKAN LENGUH KAKI

Berjalan seharian membuatkan kaki berasa lenguh dan kekejangan,begitu juga bila suasana kerja yg banyak berdiri menyebabkan keadaan yang sama(lenguh2).
satu cara untuk melegakannya ialah dengan mengambil beberapa biji limau purut,
gelek gelekkan pada kaki dan telapak kaki seolah olah sedang mengurut kaki,
hasilnya insya ALLAH anda akan berasa lega...... SELAMAT MENCUBA......




PETUA ISLAM UNTUK KECANTIKAN DIRI

1. Untuk mendapatkan wajah yang segar, berseri-seri dan cantik, cucilah sekurang-kurangnya 5 kali sehari dengan air wudhuk. Jangan dilap atau dikeringkan air tersebut di anggota, biarkannya kering sendiri. Ambil sejadah, solat, berdzikir, dan berdo’a. 

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah pergerakan. Perbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkomunikasilah dgn Allah SWT melalui zikir dan do’a.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tetapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- (DOA TENGOK CERMIN)

4. Untuk mempunya bibir yang cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5. Untuk mendapatkan tubuh langsing, amalkan diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika berkeupayaan, berpuasa seperti Nabi Daud A.S. yakni selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan.
INSYA ALLAH SAMA SAMA KITA AMALKAN PETUA INI, DI SAMPING UNTUK KECANTIKAN DIRI DI DUNIA JUGA LEBIH BERMAKNA UNTUK ALAM AKHIRAT.......INSYA ALLAH






MENGHILANGKAN JERAWAT BATU

Kulit yang berjerawat batu mungkin akan merosakkan kecantikan muka terutama bagi kaum wanita. Untuk menghilangkannya, ambil beras, tumbuk hingga halus dan campurkan sedikit air. Gunakan pada waktu hendak tidur tiga kali seminggu. Insyaallah jerawat batu anda akan hilang.SELAMAT MENCUBA...

No comments:

Post a Comment